Friday, May 17, 2013

calon simpanan,ok aku koma sekejap


HELLO PEEPS !

Tajuk entri semacam tak betol.Entri ni panjang sikit , aku tau korang x suka baca.
Takpe aku faham tapi biarlah ... hanya yang rajin membaca je akan membaca. :p
Kecewanya rasa hati apabila apa yang kita harapkan selama ni bukan milik kita.
Last month aku ada buat entri pasal aku interview nurse. Tengok sini. Sungguh aku teruja
dapat interview untuk ke berapakalinya.Siap lagi aku minta tolong bloggers tolong aku buat
research tentang penyakit-penyakit terkini.Research la sangat kan ..
Terima kasih kepada yang sudi bagi pendapat.

Semalam time bukak facebook ternampak la status si kawan katanya berjaya untuk temu duga.
Tidak semena-mena aku rasa kejang seluruh badan.Seriouss , sejuk badan aku.Nervous bila
nak check aku punya keputusan.Dengan semangat yang ada tu aku tengok result interview aku.
Bila aku buka .. Arghhh kecewa sangat dengan keputusan dari pihak sana.
ANDA DIKATEGORIKAN SEBAGAI CALON SIMPANAN.
Terus aku rasa separuh badan aku koma.LOL .. kenapa harus simpanan , kenapa tak bagi je aku
jawatan tu.Kecewanya rasa. Lepas tu mood terus takde, sedih bercampur baur rasa dalam hati.
Sungguh tak terkata , sangat2 sedih , menangis aku wehh. HAHA .. check berkali-kali
keputusan interview tu sebab tak percaya dan berharap mata aku salah melihat tapi kenyataannya
memang sudah sebagai calon simpanan. Menabah jela , kecewa tak terkata !

.Tapi kawan yang baik hati terus dia inbox aku.Dia kata..
"Jangan risau la,dulu masa batch kami ramai yang failed time medical check up , bila dah 
macam tu korang calon simpanan akan diserap masuk tapi kena tunggu sampai 6 bulan"
6 bulan,ok fine T__T Dan lepas tu aku ada sedikit kekuatan dan masih mengharap aku akan
diserap nanti , berdoa agar keajaiban berlaku dan ada calon yang gagal medical check up.
HAHAHA ok itu aku tipu.. :P "ko doa je semoga ko terpilih nanti" 

Sedih sangat.Semalam aku rasa memang down sesangat.Sangat-sangat uolls ! mohon kesiankan
aku :P Lepas tu aku terus masuk tidur , masalahnya mata tak nak tidur lagi tapi aku paksa jugak.
Menangis semalaman  dan menangis.Macam mana aku tak menangis , aku berharap sangat aku
dapat interview tu last2 calon simpanan aje.Tu pun belom pasti akan dapat cuma doa je tinggal.
Siap bermimpi lagi kawan aku yang sama interview berjaya temu duga. T___T
Aku selalu percaya Tuhan itu selalu ada mendengar doa hambanya.Semoga dibukakan hati pihak
disana untuk memilih aku sebagai seorang nurse yang berjaya.Berjaya ? Tak, selangkah lagi
selepas selesai tranning selama 2 tahun 6 bulan ! Amenn..

Aku marah dengan diri sendiri , kenapa terasa diri benggong sangat ! Arghh benci , benciiii !!
Bangun pagi terus tengok cermin , mak aii mata bengkak pulak, biasa la tu kalau nanges bengkak 
la jadinya.Sebak pula rasa hati , rasa nak nanges lagi tapi tahan jugak sebab aku kuat !
YEAHHH kuat walaupun kenyataannya tak ! Pagi tadi check lagi keputusan harap2 keputusan
aku tengok semalam salah tapi tetap begitu keputusannya.Menitis lagi air mata kekecewaan.

Michelle oh Michelle ! Mungkin belom ada rezeki ko.Jangan risau nanti ko pasti dapat
sesuatu yang akan mengembirakan hati engko ! Ok itu yang aku kata pada diri sendiri.
Aku malu dengan diri sendiri ! malu dengan keluarga , malu dengan kawan2 dan si dia !
 mungkin ini sudah suratan hidup aku.Aku terima seadanya.Aku bersyukur kerana Tuhan
 masih ada  untuk aku bila aku down.Mungkin sesuatu yang lebih baik sedang menunggu aku!



Dengarlah doa hambamu yang lemah lagi hina ini :(

XOxo



11 comments:

  1. Alololololo.
    Michelle. Takmo laaa nangis sesedih camniiiiii ehhh!
    Be strong! In shaa Allah. Ada rezeki tak kemana tuu haaa. Jangan koma-koma okayy????? =)

    ReplyDelete
  2. michelle x mo sedih2..nty kite sedih jugak..hehe..senyum sikit :D

    ReplyDelete
  3. adoyai! kesiannya. tp sabar lah k. mybe ada rezeki ko nanti. ok. doa je byk2!

    ReplyDelete
  4. Relax la MJ, ada rezeki nanti dapatlah tu.. :)

    ReplyDelete
  5. Calon simpanan lah yang paling senang nak teks dapat keja dik..hihi..:)

    ReplyDelete
  6. tak pe dear...ok lah tu calon simpanan..bakal di serap jugak nanti...tunggu je lahhhhh...mana lah tahu dalam mase terdekat ne awak di panggil..hahhhhhhh jangan lupe kat kite pulakkk eaaaa

    ReplyDelete
  7. JOM JOIN SEGMEN PERTAMA KAMEK : http://angellovesoldier.blogspot.com/2013/05/segmen-blogger-pilihan-saya-by-als.html

    ReplyDelete
  8. Hi!

    I had an advice for you. You might already ask God/Jesus for your job according your faith.

    But did you ever ask from Allah The One, to grant your wish.

    Ask in the name of Allah, The One, The Only, No Assciated besides Him. If He the TRUE LORD, He Will granted your wish.

    Do it and it won't hurt you :)


    ReplyDelete
  9. mungkin ada yang lebih baik sedang menunggu :)
    don't worry , be cool ;)

    ReplyDelete
  10. err, macam bola sepak lak. pemain simpanan. tapi takpe. sabar manala tau ada rezeki. tapi jgnla pula ko p doakan mereka jatuh sakit n tak lepas medical checkup tu. LOL

    ReplyDelete
  11. xpa, sabar jak.. rezeki ada jak di mana-mana.. cuma lambat atau cepat jak.. positif! =)

    ReplyDelete

Copyright© Design by Michelle MarshmallOw 2014 ツ