Friday, April 20, 2012

_nenek Ani_

hye .. aku sudah ada benda ni .. ( :10::9:) comel tak hehehe ... td aku curi ambik dari tutorial Lyssa :face17: ok2 bukan to agenda sebenar ,,, just back to the topic ..

:128:
:65:Nenek Ani dirawat di rumah sakit. menurut doktor,asmanya sudah semakin teruk hingga perlu dipasangkan salur oksigen. sudah beberapa hari dia tidak bercakap dan seperti org koma ... :face22: sudah sampai ajalnya,anak nenek Ani memanggil seorang imam bernama Pak Mudhin:93: untuk membaca doa utk nenek ani. sedang asyik pak mudhin:93: membacakan doa, tiba2 muka nenen ani bertukar warna biru seolah2 tidak boleh bernafas :face73: Tangannya menggigil. Dengan menggunakan bhs isyarat nenek ani minta diambilkan kertas dan :u:. Nenek ani menggunakan sisa2 tenaga yg masih ada utk menulis sesuatu pd kertas tersebut dan kemudian menyerahkannya kpd Pak mudhin:93:

pak mudhin:93: meneruskan bacaan doanya, tanpa melihat isi kandungan kertas itu,pak mudhin:93: menyimpannya kerana pd fikirannya , adalah lebih baik utk tidak membacakan kertas yg dianggap wasiat terakhir di depan nenek ani yg tengah nazak. Tidak lama kemudian nenek ani meninggal dunia :face60: (kesian) lepas 7 hari kematian nenek ani , pak mudhin:93: diundang utk datang ke rumah nenek ani. :94: (ala2 gini la muka nenek ani):123:

pak mudhin :93: dijemput utk mengetuai bacaan doa dan selamat. selesai bacaan doa, pak mudhin:93: memulakan bicaranya, "saudara saudari sekalian,ini ialah suarat dari nenek ani yg belum sempat saya sampaikan. saya pasti ini adalah nasihat dan amanat terakhir utk anak cucunya semua. mari kita sama2 baca isi kandungannya.":119:

pak mudhin:93: membaca surat tersebut yg ternyata berbunyi " MUDHIN, JANGAN BERDIRI DI SITU ,, :119::119: JANGAN PIJAK SALURAN OKSIGEN AKU .. :119::119:
_tamat_

ternyata pak mudhin la yg membunuh nenek ani ..
hihihihhi ... :face75:

kisah ni aku ambek dari kwan ,, sekadar hiburan semata2 :face44:

No comments:

Post a Comment

Copyright© Design by Michelle MarshmallOw 2014 ツ